Vieną dieną automobiliai neturės vairo, nes vairuos patys. Baisu, ar ne?
Galbūt manote, kad tai tik fantazija, tačiau savaime važiuojantys automobiliai kuriami jau kelerius metus. Dabar atrodo, kad „Toyota” gali būti pirmasis gamintojas, kuris rinkai pateiks tikrą, be jokių kvailysčių, savaime parkuojantį automobilį. Dar geriau, tai hibridinis automobilis, todėl jis netgi pravažiuos pro degalines – didžiąją laiko dalį.
Negaliu tiksliai pasakyti, kaip veikia „Toyota” sistema, tačiau „Roke Manor Research” kuriama automobilio parkavimo pagalbos sistema sujungia informaciją iš kelių automobilyje esančių jutiklių, kad padėtų greitai ir tiksliai atlikti parkavimo manevrus.
Sistemoje naudojami milimetrinių bangų radaro jutikliai ir pažangūs vaizdo apdorojimo algoritmai. Šis jutiklių sujungimo metodas leidžia tiksliau ir patikimiau išmatuoti stovėjimo vietas, nei tai būtų įmanoma naudojant tik vieną iš šių technologijų. Tiksliai nežinau, ką visa tai reiškia, bet tada vis dar negaliu suprogramuoti savo vaizdo registratoriaus.
Išmanioji parkavimo pagalbos sistema yra visiškai kitokia sistema. Tai naujas 2200 JAV dolerių vertės Toyota Prius dujinio-elektrinio hibridinio automobilio pasirenkamasis paketas. Dabar kiekvienas vairuotojas galės lygiagrečiai parkuotis užrištomis akimis. Pagalvojus, kai tiek daug vairuotojų paveikė per daug NASCAR televizijos, vairuoti užrištomis akimis nėra tokia jau bloga idėja.
parktronikai ateitis
Išmanioji parkavimo pagalba parktronikai remiasi įmontuotu kompiuteriu ir vairo jutikliu. Mažytė kamera yra automobilio gale, o prietaisų skydelio monitoriuje rodoma tai, ką mato kamera. Vairuotojui tereikia privažiuoti prie stovėjimo vietos ir įjungti atbulinę pavarą. Tuomet kameros monitoriaus ekrane pasirodo kompiuterinės linijos. Šalia linijų yra rodyklės, rodančios aukštyn, žemyn, į kairę ir į dešinę.
Vairuotojas, naudodamas rodykles, perkelia linijas kameros monitoriaus ekrane, kol linijos apibrėžia tikslią vietą, kurioje norite, kad automobilis būtų sudaužytas… eee, turiu omenyje pastatytas. (Dėl to geriau nusiimkite raištį nuo akių!) Dabar, kai jau pasirūpinta visais preliminariais veiksmais, tereikia paspausti mygtuką „Set” (nustatyti).
Būtent čia savininko vadove rašoma: „Laikykite koją lengvai ant stabdžių pedalo”, ir automobilis pradės važiuoti atbuline eiga. Vairas judės taip, tarsi automobilį vairuotų nematomas žmogus. Automobilis stebuklingai palengva įvažiuos į kompiuterio ekrane pasirinktą stovėjimo vietą.
Automobilio išmanusis kompiuteris pajus, kada laikas pasukti automobilio vairą, ir važiavimas baigsis, kai išgirsite kompiuterinį balsą sakant „Pagalba baigta”. (Tada galite atrišti pirštus?)
Šią naująją technologiją jau buvo galima įsigyti „Toyota” hibridiniuose modeliuose Didžiojoje Britanijoje, ir 70 proc. automobilių pirkėjų sumokėjo 700 JAV dolerių už savaiminio parkavimo funkciją.
Japonijoje apie 80 proc. automobilių „Prius” pirkėjų peršoko prie išmaniosios parkavimo pagalbos galimybės. Gerai žinoma, kad Japonijoje gyvena trilijonas žmonių ir yra tik 8 automobilių stovėjimo vietos, todėl vairuotojai gali niekada neturėti galimybės pasinaudoti naująja funkcija.
Man patinka technologijos. Dabar automobiliai turi automatinę klimato kontrolę. palydovinio orientavimo sistemas, erdvinį garsą, saugumo jutiklius, kruizo kontrolę, o dabar ir savaiminio parkavimo sistemą. Jau negaliu sulaukti, kada mano automobilis galės pats atlikti mėnesinius mokėjimus!